Näin naisilla on myyty lehtiä kautta aikain – katso kuvat!

Vaikka mediamaailmaa muuttuu alati ja kiihtyvään tahtiin, yksi, tai pitäisikö sanoa kaksi asiaa, pitää pintansa.

Markkinointitutkimuksiin on poltettu paljon rahaa, jotta olisi saatu selville, mikä muu asia voisi myydä yhtä hyvin lehtien kansissa kuin povekas nainen. Tulos on aina sama: ei mikään. Sen voi todeta vilkaisemalla lehtihyllyä tai viikonlopun iltapäivälehtien kansia.

Mikään olemassa oloaan puolustava iltapäivä- tai naistenlehti ei laita kanteensa miestä kuin hyvin harvinaisissa poikkeustilanteissa.

Kahden kumpareen myyntitaktiikka huomattiin ensimmäiseksi miestenlehdissä jo vuosikymmeniä sitten. Maailman tunnetuimman miestenlehden, Playboyn, ensimmäisessä kannessa vuonna 1953 poseerasi Marilyn Monroe.

Hyvin yleinen miestenlehtien kansista valtaväestön lehtiin levinnyt poseerausasento on, että nainen kumartuu hieman eteenpäin, jolloin rintavarustus on kuin tarjottimella lukijan silmien edessä. Kas näin.

Kansien keikistelevät kaunottaret edustavat myös aikansa kauneusihannetta ja saavat täten naisetkin silmäilemään niitä ja tekemään ostopäätöksiä. Täältä voi katsoa, millaiset kurvit ovat olleet tavoiteltuja viime vuosikymmeninä.

Kysymykseen miksi povekas nuori nainen myy, ei ole kuitenkaan saatu vastausta.

Studio55.fi/Piritta Palokangas

Lähde: http://www.listal.com/

Lue myös:

    Uusimmat