Mainos
Mainos

Kirkasvalolamppu auttaa kaamosrasitukseen – näin sitä käytetään

Hyvinvointikouluttaja ja tietokirjailija Raija Kivimetsä suosittelee kaamosrasituksen helpottamiseksi esimerkiksi kirkasvalolamppua ja valoisaan aikaan liikkumista.

– Kirkasvalolamppu on ehdottoman hyvä. Kahdeksan kymmenestä hyötyy kirkasvalolampun käyttämisestä. Sen käyttö kannattaisi aloittaa lokakuun alusta ja jatkaa ihan maaliskuun alkuun, mielellään viitenä päivänä viikossa aina puoli tuntia kerrallaan, Raija Kivimetsä ohjeisti lähetyksessä.

Ensimmäinen hyvä hetki kirkasvalolle on heti aamiaisella. Päivän mittaan valon ääreen voi vielä palata pari kertaa.

Lamppua ei tarvitse tuijottaa vaikutuksen aikaansaamiseksi.

– Välillä vilkaistaan, mutta voi tehdä ihan normaaleja toimia. Joku neuloo, joku värittää, joku lukee Hesaria, joku tekee töitä.

Kivimetsä vannoo myös valoisaan aikaan tehdyn ulkoilun nimeen.

– Ruokatunnilla voi lähteä pienelle happihyppelylle vaikka vartiksi, että näkee sitä valoa. Tärkeää on liikkua myös illalla, ja mielellään kerran päivässä pitäisi hengästyä.

Mitä muita keinoja kaamosrasituksen taltuttamiseksi on? Katso video ylhäältä.

Uusimmat: Studio55.fi