Mainos

Tunnistatko itsesi? Lue, mitä suosikki tv-sarjasi kertoo sinusta!

Seuraatko Suurinta pudottajaa tai Gleetä, vai onko Tanssii tähtien kanssa suosikkisi? Televisiosarjojen yleisöjä tutkinut Mindset Media paljastaa, mitä suosikkisarja kertoo luonteestasi.

Markkinointiin erikoistunut Adage.com-sivusto kertoo, että mainosten kohderyhmien tutkimiseen erikoistunut Mindset Media uskoo suosikkitelevisiosarjan heijastavan persoonaa. Esimerkiksi Rachel Rayta ja onnellisen lopun omaavien tosi-tv-sarjojen, kuten Unelmien poikamiehen, fanit tapaavat olla altruistisia ihmisiä.

– Persoonasi määrittelee kulutustottumuksiasi: mitä tv-sarjaa katson, mitä tuotteita ostat ja millaisia muita päätöksiä teet, Mindset Median toimitusjohtaja Jim Meyer sanoo. Tämä tieto taas kiinnostaa luonnollisesti mainostajia.

Saadakseen selville, millaiset ihmiset katsovat millaisiakin tv-ohjelmia, Mindset Media analysoi tietoja yli 25000 televisiokatsojasta ja 70 televisio-ohjelmasta. Ihmisistä, jotka kertoivat katsovansa jotain tiettyä ohjelmaa säännöllisesti, paljastui yhteneväisiä luonteenpiirteitä. Vain muutamat suursuosion saavuttaneet sarjat, kuten House ja Bones, vetosivat tilastollisesti kaikenlaisiin katsojiin.

Tässä Mindset Median tilastojen valossa tekemä kuvaus seitsemän televisiosarjan katsojista – tunnistatko itsesi?

Tanssii tähtien kanssa

Vaikka Tanssii tähtien kanssa tulvii loistoa ja kimallusta, show'n katselijat ovat perinteikkäitä tyyppejä. He ovat Gleetä fanittavien kokeilijoiden vastakohta. He pitävät vakaudesta, kunnioittavat auktoriteettejä ja heidän jalkansa pysyvät tiukasti maassa.

Myös ihmiset, jotka myötäilevät helposti muita ja välttelevät konflikteja, katsovat tanssishow'ta. He eivät pidä aggressiivisesta käytöksestä ja antavat nopeasti anteeksi.

Mad Men

Mad Menin katsojat ovat luovia. Luovuuden lisäksi he ovat tunneherkkiä ja uteliaita älyköitä, jotka ovat enemmän haaveilijoita kuin realisteja. He ovat myös useammin liberaaleja kuin muiden ohjelmien katsojat. Mainostajista esimerkiksi Apple ja Audi A6 ovat kiinnostuneita tästä kohderyhmästä.

Suurin pudottaja

Dramaattista painonpudotussarjaa seuraavat tapaavat olla enemmänkin käytännönläheisiä kuin luovia ihmisiä. Nämä pragmaattiset katsojat elävät tässä hetkessä. He ovat tunne-elämältään vakaita, eivätkä ailahtelevaisia. Katselijoiden joukossa on myös perinteikkäitä, vähemmän avoimia luonteita.

OC:n täydelliset naiset

OC:n rikkaista rouvista kertovan tosi-tv-sarjan katselijoiden joukosta löytyy taistelunhaluisia luonteita, joille suorasukaisuus on tärkeämpää kuin rauhan säilyttäminen.

Myös johtaja-tyypit pitävät tästä ohjelmasta. He haluavat ottaa ohjat omiin käsiinsä, heillä on vahvoja visioita ja ideoita, ja he toimivat muiden kanssa määrätietoisesti. OC:n täydellisistä naisista kiinnostuneita mainostajia ovat muun muassa Apple ja, yllätys yllätys, Botox.

Family Guy

Räväkkä piirretty Family Guy vetää puoleensa kapinallista yleisöä. He eivät pidä auktoriteeteista, säännöistä tai epäreiluina pitämistään rakenteista, ja tuovat nämä tunteensa usein myös esiin esimerkiksi sarkasmin tai vihan keinoin. Kapinallisten ohella myös riskien ottoon valmiit ihmiset ovat löytäneet Family Guyn. He ovat avoimia uusille haasteille, mutta hyväksyvät myös toiset ja tulevat hyvin toimeen ihmisten kanssa. Mainostajista muun muassa Harley-Davidson on kiinnostunut riskien ottajista.

Glee

Teinimusikaalisarja Gleen fanit ovat usein kokeilijoita. He ovat avoimia ihmisiä, jotka uskovat että mielikuvitus ja älylliset ponnistelut ovat osa hyvää elämää, ja he etsivät ainutlaatuisia kokemuksia. He ovat kosketuksissa tunteidensa kanssa, ja saattavat kokea tunteet muita ihmisiä vahvemmin: sekä hyvässä että pahassa.

Mad Menin katsojien tapaan myös Gleen seuraajien joukossa on luovaa väkeä. Mainostajista heistä ovat kiinnostuneet muun muassa Evian ja Volkswagen.

Konttori

Kuten tv-sarjan Michael, myös Konttorin katsojat uskovat olevansa muiden yläpuolella. He uskovat olevansa poikkeuksellisia ja ylpeilevät mielellään saavutuksillaan. He haluavat johtaa muita. Mainostajista esimerkiksi Starbucks ja BMW ovat kiinnostuneita Konttorin ystävistä.

Myös Gleestä pitävät kokeilijat ja uusien kokemusten etsijät katsovat mielellään Konttoria.

Lähde Adage.com

Kuvat MTV3, Sub, Getty Images

Mainos

Osallistu keskusteluun

Uusimmat: Studio55.fi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.