Mainos

Tämä liikunta on parasta ryhdille – fysioterapeutin vinkit

Jos haluaa napakan ryhdin, millaista liikuntaa kannattaa suosia – entä mitä välttää?

– Jos on ongelmia alaselän kanssa, niin pilates, jooga, kuntosaliharjoitteet ovat todella hyviä. Sauvakävely on aivan loistava – siinä kädet tulevat mukaan, se ohjaa ryhtiä heti ja aktivoi keskivartalon lihakset, Selkäliiiton toiminnanjohtaja ja fysioterapeutti Kirsi Töyrylä-Aapio neuvoo Studio55.fi-lähetyksessä.

Mikäli ongelmat painottuvat niska-hartiaseudulle ja ovat lihasperäisiä, silloin rentoutuminen on tärkeää. 

– Tärkeää on myös venyttely ja lihasten vahvistaminen – naisilla on usien vähän liian heikkoakin tämä niska-hartiaseutu. 

Millaista liikettä on syytä välttää?

– Jos olet hyvässä kunnossa, niin ranka kyllä kestää todella hyvin. Mutta alaselän pyöristämistä tulee välttää nostotilanteissa – silloin voi vammauttaa välilevyjä. Hyvä asento alaselässä on tärkeää, koska siinä on koko kehon paino.

Pahimmat ryhtivirheet

Katso videolta pahimmat ryhtivirheet.

Mainos

Osallistu keskusteluun

Uusimmat: Studio55.fi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.