Mainos

Tämä armoton testi paljastaa rapakunnon – kokeile itse!

Studio55.fissä hankkiudutaan huomenna elämämme kuntoon liikunta-asiantuntija Matti Heikkilän vinkeillä.

Liikunnan erityisasiantuntija Matti Heikkilän ohjeilla oman kuntonsa voi testata helposti kotioloissakin. Yksinkertainen, kolmesta liikkeestä koostuva testi paljastaa armotta rapakunnon.

Heikkilän mukaan jokaisen yli 60-vuotiaankin tulisi kyetä tekemään 10 istumaan nousua 30 sekunnissa: yksi vatsalihasliike kolmessa sekunnissa.

–10 tai parempi on minimitaso yli 60-vuotiaille, jotta keskivartalo pysyy kasassa ja pystyy ryhdikkäästi hoitamaan lihaskuntoa vaativia asioita, Heikkilä toteaa.

Punnerruksia pitäisi samassa ajassa jaksaa 15. Heikkilän mukaan punnertaa saa kuitenkin polviltaan.

– Se on meidän yli 60-vuotiaiden etuoikeus, Heikkilä nauraa.

Kolmas testiliike on jalkakyykky. Kyykkyyn ja takaisin ylös tulisi pystyä ponnistamaan yli 20 kertaa puolessa minuutissa – vielä 60-vuotiaanakin.

Katso, miten Studio55.fin juontaja Markku Veijalainen selvisi Heikkilän kanssa tekemästään kuntokuurista!

Mainos

Osallistu keskusteluun

Uusimmat: Studio55.fi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.