Mainos

Personal trainer: Istumatyöläisen pitäisi nousta ylös 20 minuutin välein

Studio55.fi-lähetyksessä vieraillut liikunnanohjaaja ja personal trainer Mari Sainio sanoi, että istuminen on ryhdille myrkkyä. Olisi tärkeää liikkua aina, kun pystyy.

– Se tarkoittaa sitä, että jos tekee esimerkiksi istumatyötä, niin 20 minuuttia istuisi paikallaan, sen jälkeen nousee ylös, kipaisee vaikka portaat ylös alas, käy kyykyssä muutaman kerran, juoksee käytävällä kymmenen askelta tuonne ja kymmenen takaisin, pyörittelee selkärankaa, Mari Sainio neuvoi lähetyksessä.

Liikkuminen päivän aikana on tärkeää, koska edes illalla tehty hikijumppa ei välttämättä korvaa kahdeksan tunnin staattisuutta.

– Käytä portaita hissin sijaan, siivoaa kotona, haravoi, vie roskat, juokse lapsen perässä – mitä tahansa, kunhan liikkuu.

Mitkä asiat pilaavat ryhdin? Miten huonosta ryhdistä pääsee eroon? Katso koko lähetys.

Mainos

Osallistu keskusteluun

Uusimmat: Studio55.fi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.