Mainos

Lue yleisön kommentteja!

Kysyimme tiistaina, mikä tai kuka on paras Suomi-brändin rakentaja. Vaihtoehtoina olivat Ahtisaari, Nokia ja Formulat. Näistä Nokia sai ylivoimaisesti eniten ääniä. Myös muun muassa Rock-musiikkia, talvisotaa ja Joulupukkia ehdotettiin.

− Brändi = tavaramerkki, brändääjä siis = tavaramerkin tekijä. Halutaanko kysyä, kuka on parhaiten tehnyt Suomea tunnetuksi ja luonut myönteisen mielikuvan maastamme? Sinänsä mahdoton kysymys, onhan noita. Tietyissä piireissä Ahtisaaren työ tunnetaan, toisissa taas kilpa-ajajat. Lisäksi meillä on suuri määrä upeita musiikki-ihmisiä, jotka tunnetaan ympäri maailmaa. Olemme myös tunnettuja hyvistä kouluistamme joita nyt tosin ollaan ajamassa alas. Joulupukki on hyvä "brändääjä". Vaan kyllähän se on Nokia, joka tunnetaan kaikkialla. - Sitä paitsi meidät tunnetaan myös korkeasta verotuksestamme, surkeasta vanhustenhuollostamme ja kylmästä ilmastosta, ikäviä "brändejä" tosin. Mutta se on jo toinen juttu! kirjoitti nimimerkki Mummi.

− Ajattelin ensimmäisenä Nokiaa, kun siitä on melkein 80 vuotta, kun kävelin nokian kumisaappaissa, leikin raakakumipallolla ja nuorempien sisarusteni vauvakoriin laitettiin nokian kumilevy suojaamaan patjapussia, veljeni leikki sinisellä folkkari mallisella täyskumi autolla. Siihen aikaan tämä kaikki ei ulottunut vielä maailman äärin, joten "Finnmatkat" vei kauemmaksi, muisteli nimimerkki Vuosimalli 1931.

− Valio luo kuvaa suomalaisesta hyvinvoinnista, puhtaudesta ja laadusta. Formulat ja Nokiat ovat siihen verrattuna mielestäni aivan turhia. Valio on edelläkävijä, kommentoi nimimerkki hansu.

− Olen monessa maassa törmännyt siihen, että kun kysytään mistä sitä ollaan ja vastataan, että Suomesta, heti muistetaan Räikkönen ja Häkkinen, ja kehuja tulee, kertoi nimimerkki Mia.

Mainos

Osallistu keskusteluun

Uusimmat: Studio55.fi

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.