Lukijoiden kamalimmat lomamuistot: Unelmamatkasta tulikin painajainen

Kysyimme lukijoiltamme, onko lomamatka joskus osoittautunut pettymykseksi. Lue tarinat lomamuistoista, jotka haluttaisiin unohtaa!

"Lontoossa varattuamme halvan pubin yläkertahuoneen kaupungin itäosasta, selvisi paikan päällä, että pubi on "täynnä" ja he hoitavat meille samanhintaisen majoituksen. Korvaava majoitus oli intialaisten pitämä pahvisista väliseinistä rakennettu hotelliksi nimetty häkkivarasto. Saatiin "up grade", eli huoneessamme oli umpihomeessa oleva kylpyhuone.

Aamuyöstä herättyäni minua pureviin ötököhin huomasin, että huoneeseemme oli murtautunut joku, ja sain painia tämän kaverin ilman vaatteita ulos huoneesta. Aamaispöydässä olikin vuorossa somalialaisten ja jamaikalaisten välinen tappelu.

Kaiken kruunuksi alkuperäinen pubi väitti, että emme tulleet sinne, ja yrittivät laskuttaa yötä kortiltani, koska tämä pahvihotelli oli maksettu käteisellä. Onnekseni minulla oli kuva meistä alkuperäisen pubin luona joten maksua ei mennyt, mutta seuraava yö nukuttiin mieluummin lentoasemalla aamukonetta odottaen kuin siinä hotellissa alkuperäisen suunnitelman mukaan."

49ers

"Kairo. Emme päässeet kertaakaan viikon aikana suoraan taksilla minne halusimme, vaan tuntien päästä kun olimme kiertäneet taksikuskin sukulaisten liikkeet läpi. Pyramideilla illalla kymmenkunta paikallista repi meitä joka suuntaan mukaansa. Katsoimme viereisen kuorma-auton lavalle, ja näimme, että se oli täynnä kivääreitä ja konetuliaseita. Pakenimme viereisen hotellin aulaan kunnes tilanne rauhoittui. Tämä tapahtui 17 vuotta sitten."

NeverBackto Egypt

Alkoholistit pilasivat loman

"Lomani olisi ollut täydellinen Kreikan Pargassa pienine putiikkeineen, retkineen ja rantoineen, mutta olinpa valinnut huonon matkaseuran: silloisen mieheni, jota ei tuntunut kuin kiinnostavan paikan alkoholitarjoilu. Jo ennen matkaa hän ilmoitti, että olikin käyttänyt kaikki säästömme, jotka oli tarkoitettu matkalla käytettäväksi, peleihin. No, onneksihan minulla on Visa. Hän vietti viikko kaupalla aikaansa netissä etsien tietoa alkoholista Kreikassa, joten minä sain yksin pakata kaiken puoleksitoista viikoksi.

Monen mutkan jälkeen pääsimme vihdoin perille hotelliimme, ja se oli mitä hienoin paikka. Oikeastaan ne olivat lomahuoneistoja, ei mitään tavallisia hotellin pieniä huoneita, vaan suurehkoja lomahuoneistoja.

Itse olisin halunnut käydä jossakin paikallisessa rannan ravintolassa syömässä, mutta mieheni oli sitä mieltä, että hotellimme baarista sai kaiken tarpeellisen - paitsi tietenkin yöksi, jolloin piti hakea kaupoista lisää juotavaa. Vihdoin kun hän yhtenä iltana suostui tulemaan kanssani ulos syömään, satoi kaatamalla ja kastuimme litimäriksi. Läheinen hiekkaranta jäi näkemättä, moni pieni putiikki jäi näkemättä, myöhästyimme kaikkein eniten odottamaltani retkeltä mieheni juomisen ja jatkuvan krapulan takia. Sen sijaan hain keskellä yötä reseptionista oksennusastioita ja pesin huoneistomme lattioita astioista ohi menneistä oksennuksista.

Loman jälkeen hän joutui vielä käymään katkolla, kun kotona ahkeroi kaikki tuliaisiksi tuodut isot ouzo- ja viinipullot monta pulloa päivässä. No, onneksihan minä olin ostanut muutaman pienen oliiviöljypullon, niin sain muutaman tuliaisen edes annettua. Ja koko tämä reissu meni minun pussistani."

A

"Naapurihuoneistoon sattui tulemaan perhe, jossa isä joi ja terrorisoi koko perhettä. Huudot tulvivat läpi seinien ja parvekkeiden. Perheen äiti joutui lähtemään pakosalle kahden lapsensa kanssa useita kertoja lomaviikon aikana, kunnes matkatoimisto järjesti heille eri asunnon.

Hätä oli lasten ja äidin puolesta sekä omastakin sen jälkeen, kun kurkistimme käytävälle, josta tämä hirmumies heitteli meitä kohti raakoja kananmunia huudon säestyksellä. Pienestä palkasta säästetty loma meni kyllä silloin melkoisesti piloille."

Alkoholistihäirikön voimanäytös

"Olo oli melkein psykoottinen"

"Olin ystäväni kanssa haaveillut Lapin vaelluksesta 20 vuotta. Tänä kesänä päätimme viimein toteuttaa sen. Reitiksi valikoitui Pallas-Hetta. Lähtöaamuna ystäväni sai kunnon kesäflunssan. Ensimmäisen vaelluspäivän iltana minulla alkoivat kuukautiset, joka ei ollut mukava yllätys alkeellisissa olosuhteissa. Toisen päivän iltana päädyimme autiotupaan parin muun vaeltajan kanssa. Siellä kiusasivat sääsket ja lämmitimme tuvan uunin sääskien pois ajamiseksi. Tupa kuumui +50 asteiseksi ja nukkumisesta ei tullut mitään. Aamulla olo oli melkein psykoottinen, mutta jatkoimme matkaa.

Kolmannen päivän iltana molemmilla oli jaloissa valtavia rakkoja ja minulla oikean kengän pohja irtoamassa. Autiotupaan tuli kaksi vaeltajaa yöksi meidän lisäksi. Toinen oli kaatunut tunturissa ja sai keskellä yötä kaatumisesta shokkireaktion. Seuraavana päivänä juoksimme kohti Hettaa jaloissa olevista rakoista huolimatta.

Hetassa meitä odotti majapaikka, jossa seuraa pitivät suuri parvi verenhimoisia sääskiä ja hervottoman suuret paarmat. Yö meni jälleen valvoessa ja aamun koittaessa kaasu pohjaan ja kohti etelää! Päätimme ystäväni kanssa, ettei enää koskaan vaeltamaan!"

Pohjantähti

Ahdistelua hamamissa

"Olimme perheen kanssa Turkissa, ja koska matkaopas niin mainosti, niin päätinpä mennä sitten Hamamiin kylpyyn ja hierontaan.Kaikki sujuikin niin pitkään hyvin, kunnes jouduin kaksin mieshierojan kanssa. Eipä siinä sitten kauaa kulunut, kun hieroja tarttui käteeni ja vei sen alapäänsä kohdalle. Hän oli jo sitä ennen "vahingossa" hieronut minuakin muualta, kuin mistä olisi pitänyt.

Saatte uskoa, että nousin hierontapöydältä nopeasti, otin vaatteet kainaloon ja juoksin mieheni luo uima-altaalle itkien. Hieroja ja laitoksen johtaja juoksivat perässä. Mieheni kerrottua mitä minulle oli tapahtunut, laitoksen johtaja pyysi mieheni ja hierojan mukaan vähän syrjemmälle kujalle ja aivan rehelliseti sanoen löi mieheni läsnäollessa hierojaa turpaan ihan kunnolla. Kovasti pyyteli anteeksi ja lupasi korvaukseksi viikon ilmaiset ruuat, shamppanjat ynnä muut omistamassaan ravintolassa, sekä viikon ajan ilmaiset hieronnat ja kuorinnat kylpylässä, mutta siihen emme tarttuneet.

Tälläinen loma, vaan tulihan opittua taas jotakin: ei koskaan hamamiin."

Ei koskaan Hamamiin

Unelmamatkasta sairasloma

"Karibian risteilyllä matkatavarat jäivät Pariisiin. Laivalla ranne murtui ja se jouduttiin kipsaamaan. Muutaman päivän jälkeen selvisi, että ranne oli väärässä asennossa. Lääkäri antoi lähetteen Caymansaarille sairaalaan, jossa ranne oikaistaisiin. Laiva ei kuitenkaan pysähtynyt Caymanilla, koska kapteenin mukaan oli liikaa merenkäyntiä. Seuraava pysähdyspaikka oli Miami ja siitä kotiin.

Matkatavarat löytyivät ja ne pääsivät kotiin koskemattomina, ranneta sen sijaan hoidetiin vielä useita kuukausia."

Tellervo

"Olimme appivanhempieni luona Espanjassa ja ajan piti olla ihanaa, kun mieheni vanhemmat näkivät ensimmäistä kertaa lapsenlapsensa.

Ensin tiistaina kummityttöni kolaroi autoni, ja sen jälkeen vietin vuorokauden Algecirasissa sairaalassa 3-vuotiaan tyttäreni oksennuksen ja ripuloinnin takia. Torstaina sain itse oikeaan käteeni hämähäkkien pureman, jolloin käteni turposi kuin ylipuhallettu siivouskäsine. Lisäksi oli +38 astetta lämmintä.

Torstai-iltana, kun olin itse käynyt käteni kanssa lääkärissa, aloin pakata, vaikkakin lento oli vasta lauantaina. Odotin vain pääsyä Suomeen. Mieheni onneksi nautti vanhempiensa seurasta loppuun saakka."

Minna H

Studio55.fi

Kuvat Colourbox.com

Juttu on uusinta heinäkuulta 2013.