Rekisteröidy
Unohtuiko salasana?
Ohje

Studio55 -keskustelut

Lajittele: ⇓ Luotu ⇕ Kirjoittaja
yllapito
Studio55 Toimitus

09.02.2010 08:28

Galleristi Kaj Forsblom keskustelee tänään Studio55.fissä modernista taiteesta. Moderni taide on noussut viime päivinä otsikoihin erityisesti Kiasma-kohun myötä. Harrastatko sinä taidetta? Käytkö näyttelyissä tai ostatko taidetta kotiisi? Onko moderni taide vaikeaa ymmärtää?

toiskorva
Raimo
ukki

09.02.2010 09:34

No en harrasta.

freelance
Anneli
Espoo

09.02.2010 10:02

Taide on elämän suolaa ja tunteiden tulkki- niin ilossa, kuin surussakin

- kyllä taide kuuluu elämääni ..

09.02.2010 10:29

Kyllä,mm.käymällä näyttelyissä,viimeksi Picasson aikaansaannoksia ihastelemassa.

"Elämä,uskonto ja taide ovat yhtä ja samaa Balissa.

Heidän kielessään ei ole sanaa" taiteilija" tai "taide".

Jokainen on taiteilija.

- Anais Nin-

09.02.2010 12:55

KYLLÄ  tutustuin Picasson näyttelyyn. Omistan myöskin taidetta jonkun verran. Nuorempana sanoin usein, että sitten eläkkeellä alan harrastamaan itsekin, mutta ilmeisesti  puuttuu se jokin, koska en ole vielä päässyt alkuun. Sisareni tytär, joka itse harrastaa ja on osallistunut näyttelyihinkin, kysyy koska täti (siis minä hänen oikea tätinsä) alan maalaamaan, koska hän oli lapsena ihaillut minun kouluaikaisia piirroksiani mummolan aitan seinille ripustettuna. Teen kyllä käsilläni mieluusti kaikenlaista ja kaunista pitää olla.

Viimeisin kokemukseni on Cavalleria rusticana & Pajatso ooppera 6.2.2009 kotikaupungissani. Oli kansainvälistä tasoa ja nautittavaa. Lavasteet olivat upeat, kuin olisi matkannut Italiaan Cardajärven pikkukylään, kirkko ja vuoret taustalla. Vuoret, joilla on tullut patikoituakin.

Kyllä kaikenlainen taide hoitaa ihmisen sisintä pintaa syvemmältä.

Inspiraatiota ootellessa kirjoitti studio66

11.02.2010 15:14

En voi sanoa harrastavani taidetta mitenkään aktiivisesti. Käyn silloin tällöin näyttelyissä, jotka tuntuvat kiinnostavilta.

Malagassa olen käynyt Picasson taidemuseossa. Enkä voinut huokailla ihastuksesta. Hyvin erikoista minun makuuni. Silmä siellä, toinen täällä. Enpä haluaisi seinälleni.

Marbellassa, puistossa on paljon Dalin veistoksia. Nekin on hyvin omaperäisiä. Kuitenkin aina kaupugissä käydessäni haluan kävellä kyseisessä puistossa katsellen veistoksia, ihmetellen ja ihastellen.

Dali oli hyvin värikäs persoona, joten hänen luomistyökseen sopii hyvin erikoiset teokset. Puistokin on hyvin kaunis.

Kannattaa käydä tutustumassa, jos käy Marbellassa..

eevakaisa
Irja
Eläkeläinen, Valkeakoski

16.02.2010 11:07

Olen käynyt näyttelyissä vuosikymmenet. Nähnyt Helsingissä Dalin, Boteron ja nyt Picasson näyttelyt. Kuuluin aikanani kulttuurilautakuntaan ja siinä kyvataisejaostoon. Se merkitsi sitä, että tutustuimme näyttelyihin ja ostimme määrärahojen puitteisa taidetta kaupungille. Kun uusiin rakennuksiin hankittiin taidetta oli kysymyksesä isotkin hankkeet.Oli mielenkiintoista. Itsellä ei ole merkittävää taidetta. ei riitä rahkeet.    eevakaisa