Taide on elämän suolaa ja tunteiden tulkki- niin ilossa, kuin surussakin
- kyllä taide kuuluu elämääni ..
Kyllä,mm.käymällä näyttelyissä,viimeksi Picasson aikaansaannoksia ihastelemassa.
"Elämä,uskonto ja taide ovat yhtä ja samaa Balissa.
Heidän kielessään ei ole sanaa" taiteilija" tai "taide".
Jokainen on taiteilija.
- Anais Nin-

KYLLÄ tutustuin Picasson näyttelyyn. Omistan myöskin taidetta jonkun verran. Nuorempana sanoin usein, että sitten eläkkeellä alan harrastamaan itsekin, mutta ilmeisesti puuttuu se jokin, koska en ole vielä päässyt alkuun. Sisareni tytär, joka itse harrastaa ja on osallistunut näyttelyihinkin, kysyy koska täti (siis minä hänen oikea tätinsä) alan maalaamaan, koska hän oli lapsena ihaillut minun kouluaikaisia piirroksiani mummolan aitan seinille ripustettuna. Teen kyllä käsilläni mieluusti kaikenlaista ja kaunista pitää olla.
Viimeisin kokemukseni on Cavalleria rusticana & Pajatso ooppera 6.2.2009 kotikaupungissani. Oli kansainvälistä tasoa ja nautittavaa. Lavasteet olivat upeat, kuin olisi matkannut Italiaan Cardajärven pikkukylään, kirkko ja vuoret taustalla. Vuoret, joilla on tullut patikoituakin.
Kyllä kaikenlainen taide hoitaa ihmisen sisintä pintaa syvemmältä.
Inspiraatiota ootellessa kirjoitti studio66
En voi sanoa harrastavani taidetta mitenkään aktiivisesti. Käyn silloin tällöin näyttelyissä, jotka tuntuvat kiinnostavilta.
Malagassa olen käynyt Picasson taidemuseossa. Enkä voinut huokailla ihastuksesta. Hyvin erikoista minun makuuni. Silmä siellä, toinen täällä. Enpä haluaisi seinälleni.
Marbellassa, puistossa on paljon Dalin veistoksia. Nekin on hyvin omaperäisiä. Kuitenkin aina kaupugissä käydessäni haluan kävellä kyseisessä puistossa katsellen veistoksia, ihmetellen ja ihastellen.
Dali oli hyvin värikäs persoona, joten hänen luomistyökseen sopii hyvin erikoiset teokset. Puistokin on hyvin kaunis.
Kannattaa käydä tutustumassa, jos käy Marbellassa..