Rekisteröidy
Unohtuiko salasana?
Ohje

Studio55 -keskustelut

Lajittele: ⇕ Luotu ⇕ Kirjoittaja
rapu
Ritva

11.03.2010 08:29

Matkailu avartaa,en olisi uskonut kun eka kerta olin reissussa. ystäväni ja kollegani kanssa.

rapu
Ritva

11.03.2010 08:35

Matkustaminen mukavaa, näkee ihan eri kulttuuria. Aina on mukava tulla takaisin kotimaahan.

11.03.2010 08:58

Matkustaminen on mukavaa.......itse olen ihan matkailukärpäsen puraisema.....lapsiperheenä matkustelimme pääasiassa kotimaassa omalla autolla , mutta kun lapset lähtivät omilleen parikymmentä vuotta sitten niin aloimme matkustella rantalomakohteisiin ja siitä se alkoi.........kaikki matkustamiseen liityvä kiinostaa ja kaikenlaiset kohteet.......mutta rajoitttava tekijä on eläkeläisen rahavarat.....1-2 kertaa vuodessa olemme kuitenkin yrittäneet käydä jossain päin Suomen ulkopuolella......seuraavaksi 3 viikoksi Turkin Alanyaan kesäkuun alusssa......maailmankuva muuttuu paljon kun näkee muita maita ja kulttuureja ihan "livenä".......ihanaa.....saispa lottovoiton......

11.03.2010 16:36

Rajat lähestyvät.

Laiskuus iskee.

Nyt ei useinkaan viitsi harkita yli 8:n tunnin lentoja.

Ahtaat versiot ovat kaameita ja bisnesluokka, silloin kun se on, on sikamaisen kallis.

Esimerkiksi viimeeksi Frankfurtin-Cancunin välillä siitä olisi päässyt nauttimaan 12-tunniksi maksamalla 800E/hlö.

Loma-asunnolla luumuilu ei ole matkustamista mutta kotoa poissaoloa keväisin ja syksyisin kuitenkin.

Muuten teemme vaimon kanssa vuosittain ka. 2-kaupunkilomaa, yhden kiertomatkan tai risteilyn, jouluviikon virolaisessa kylpylässä (matkailuako?) ja jonkin päähän pälkähtäneen parin viikon reisun.

Vm. on useimmiten halpislento esimerkiksi Muncheniin ja vuokra-autolla kiertelyä viikko ja toinen viikko jossain kaupungissa.

13.03.2010 12:47

Sorry, matka-aiheinen viestini meni vahingossa väärään osastoon, joten repetitio est mater studiorum!

Onko joku ollut hiljattain Madeiralla? Onko siellä haittaa taannoisesta maanvyörystä. Mieli tekisi lähteä huhtikuun loppupuolella katselemaan kauniita maisemia, joita siellä kuulemma riittää. Toinen vaihtoehto olisi joku matala hotelli (korkeanpaikankammo matkaseuralla!) meren aaltojen kohinassa jossain Kanarialla. Onko hyviä vinkkejä?

16.04.2010 00:59

Olen lähdössä toukokuussa Egyptiin Alexirialle. Finn- matkoilla. Onko tietoa näistä matkoista, ilmoista ja vähän muustakin. Liika kuumuus vähän huolestuttaa. Toivotaan kaunista kevättä ja terveyttä ja iloista mieltä kaikille

t. riinaliina

suksi

Lumimies

23.04.2010 15:59

Matkailu avartaa hirveästi, näkee kuinka maan asioita hoidetaan sekä onko ihmiset tyytyväisiä se kyllä näkyy, Suomalainen on hiukan varautunut eikä mielellään jää juttusille, paitsi jos on astunut korkille, nooh.se onkin toinen jutun aihe, oma käytös johtaa monesti toiseen aiheeseen ja kun käynyt esim. Puolassa voi ihmetellä kehitystä,Romania on toinen joka on päässyt vanhasta vallasta eroon, Itse olen porukoitten kanssa lähdössä Latviiaan ja mukaan pääsee jos muistaa vielä että lähtö on toukokuussa 2011, käydään tutustumassa venäjän vallan puristuksissa olleeseen maahan, liettua on vähän samassa jamassa, Vaikka sanotaan että mitä katsomista kurjuudessa ja köyhyydessä on, sanoisin näin kansalla on korvat ja myös aivot ja se aivan kuin säteilee ulos naamasta ja ilmeistä.

27.04.2010 18:30

Hei, terveiset Rdohoksen keväästä. Olin saarella ensimäistä kertaa, ihastuin kovasti kaikkeen siellä. Ihmiset ystävällisiä, saari kaunis, totesin kierettyäni koko saaren ja kreikkalainen ruoka on se josta todella pidän.Matkani vain venähti kahden viikon mittaiseksi, tämän tuhkapilven takia. Lomamatkat matkanjärjestäjänä piti todella hyvää huolta matkalaisistaan ja tiedotus pelasi hyvin.Saimme asua samassa hotelissa ja ateriamme maksettiin noin viikon ajan.Matkayhtiö odotti maltillisesti,, tuhkat hävisi taivaalta ja kone kuljetti meidät samalle kentälle josta lähdimmekin.., suunnittelen jo uutta matkaa rohdokselle.

Auringonkukka.

ani

Luonnossa kuljeksia,runoratsun viemä !

27.04.2010 19:20

Ihanaa että matkasi oli onnistunut ja palvelu pelasi Auringonkukkia :)

Antaa uskoa siihen että matkaan kanataa lähteä, vaikka yllätyksiä matkalla olisikin !

Tervetuloa viileään Suomen kevääseen ;)

suksi

Lumimies

29.04.2010 23:38

Olleesani toisella ulkomaan matkallani 1975 oli oppaani Kirjailija (kaimani) Erkki (hyena) Hämäläinen,Lehtimiehet Oy:ssä vaikuttanut persoona, sitä matkaa en ikinä unohda vaikka se suuntautui vain Tukholmaan oli elämys kyllä ihan todellinen, Käytiin ajamasa ympäri tukholmaa bussilla joita Hyenakin oli ajanut,sitten käytiin junalla hänen asuinpaikkakunnallaan ja lopuksi käytiin Glarakyrkkagattanilla missä naiset oli ihan ikkunassa ilkosillaan kyllä ujostutti katsoa ,tälläinen maalaispoika sekä rohkeat neit, eikun naiset siinä, yksi sanoi jotakin ja Hyena suomenti oli kuulemma rahasta puhe, pudotin kameran kun Hyena sanoi että NoyuTäng joy. Nainen pyllisti.Suomennos on väärä mutta parempaan en pysty, olin aiemmin jo käynyt siellä 60 luvulla ja tilasin ravintolasta ruokaa olemattomalla ruotsin kielellä sain annoksen joka oli aivan oikein mustekalaa, ihme otus siihen aikaan.Sitten piti mennä Tanssimaan menin huvipuistoon Jossa oli tanssit, lippu piti ostaa aina kahden tanssin jälkeen , yksi ruotsalais tyttö puhui pitkään ruotsia kanssani en ymmärtänyt montakaan sanaa mutta kun vain nyökkäilin Tyttö yht, äkkiä laittoi kädet pääni ympärille ja pussasi tiesin että viesti oli mennyt perille ja olin saanut suosion hänelle.Loput jääköön vain hänen ja minun salaisuudeksi.Kotiin tultua äiti penkoi matkakassiani ja sanoi täytyy katsoa mitä ne Ruotsin naiset on sulle nyt tehneet kun hymyilet kuin Tauno Palo.

30.04.2010 22:24

Hei Auringonkukkia....ihan pakko kommentoida kirjoitustasi Rhodoksen matkasta......itse olen käynyt siellä yli 10 kertaa ja olen aina viihtynyt....nyt on aikaa 6 vuotta viime käynnistä....vuosi sitten kesäkuussa olimme varanneet matkan, mutta jouduimme perumaan sen miehen sairastuttua ja nyt kesällä on mentävä Turkkiin (olin myös viime lokakuussa 2 viikkoa) kun siellä on sukulaisia........nimittäin tytär meni naimisiin turkkilaisen kanssa...menemme Alanyaan missä mies asuu ja työskentelee vielä tämän tulevan kesän.....Rhodokselle täytyy vielä päästä jos vain mahdollista matkustaa....nyt testaamme miehen matkustus "kunnon" Turkin matkalla.....vähän työläämpää, kun on kyynärsauvat ja pyörätuolikin mukana ja 8v. tyttären tytär lähtee myöskin meidän kanssa, kun äiti menee jo aiemmin....mutta perilläolo korvaa toivottavasti vaivan...olemme 3 viikkoa,ei kannata lähteä lyhyeksi aikaa kun on niin iso vaiva matkassa.Alanyakin on kiva paikka ja turkkilaisuudessa on jotain samankaltaista kreikkalaisuuden kanssa höystettynä itämaisuudella.....hyvä vaihtoehto myös matkakohteeksi, jos on pitänyt Rhodoksesta.

eevakaisa
Irja
Eläkeläinen, Valkeakoski

06.06.2010 19:34

Terevisiä Virosta.Olin kahdehsan päivän kylpylämatkalla Pärnussa. Olin tälläkertaa  Terviksessä, siinä vanhassa ja isossa. Aikaisemmin siellä oli vain suomalaisia ikähmisiä. Nyt sinne olivat löytäneet myös ruotsalaiset ja vähin norjalaisetkin. Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Oman toiveeni mukaiset kolme hoitoa sain jotka sisältyivät hintaan, sekä lisämaksusta olisi ollut mitä moninaisempia hoitoja ja palveluja. Samasa talossa osui myös kansantanssi ja musiikki ilta, sekä Tallinen baletin kabaree. Vanhan kaupungin kävelykaduilla oli mukava istuskella terassilla kahvilla ja Vana Tallinalla. Olen ennen suosinut kaukomatkoja ja kaupunkikierroksia. Enää kun jalat eivät jaksa museo-ym kierroksia on hyvä tyytyä helppoon matkustamiseen ja vielä helpompaan perillä oloon. Uusi Tervis Paratiis on paremmin nuoremman väen suosiossa, mutta tämä vanha on ihan kokonaan iäkkään väen täyttämä. Aika tyytyväisenä palailin kotiin viettämään tyttären tytön ylioppilasjuhlia.  Kesäterveisin aavakaisa