Rekisteröidy
Unohtuiko salasana?
Ohje

Studio55 -keskustelut

1. / Kaikki teemat
  2. / 3. Keskiviikko - Mennään matkalle
  3. / Kielitaidon tarpeellisuus
« Alkuun | < Edellinen 1 2 Seuraava > | Loppuun »

Kielitaidon tarpeellisuus

Lajittele: ⇓ Luotu ⇕ Kirjoittaja

21.07.2010 13:00

LaughingKyllä murteet ovat kieleen kuuluvia, tottakai. Antavat mukavia vivahteita puheeseen.

Olen muuten seurannut mielenkiinnolla erittäin hyvin tehtyä sarjaa Suomen kielestä: näytetään kieltä!

Ei uskoisi, että kielenkäytöllä on niin monenlaista merkitystä ja kuinka sillä voidaan ilmaista erilaisia tunnelmia ja tuntemuksia ja kuinka sillä voi myös hallita. Tästä oli viimeksi loistava esimerkki ns kapulakielestä, jota virkamiehet ja lainlaatijat sekä -tulkitsijat käyttävät. Ohjelma tulee varmaan vielä uusintana, toivon niin. Mutta pitää katsoa loppuun saakka.Tongue out

22.07.2010 10:40

LaughingNo niinhän siinä kävi, että emme pystyneet eilistä ´näytetään kieltä´ohjelmaa kuin pätkittäin. Saimme trooppisen ukkos- ja sadekuuron ja yleensä silloin yhteys pätkii ja välillä katoaa kokonaan. Antennia pitäisi hivenen suunnata uudestaan.

Siispä odotan uusintaa tai yritän Areenalta. En tiedä onnistuuko. Mutta sattuiko kukaan muu sitä seuraamaan? Olisi kiva kuulla kommentteja. Itse olen kertakaikkiaan myyty sarjalle. Tongue outLaughing

23.07.2010 11:08

InnocentSiispä jatkan yksinpuheluani aiheesta. Eilen sattumoisin katselin sen edellisen jakson sitä kielijuttua aamupäivän uusintana, koska ukonilma keskeytti sen aiemmin ja sitten huomasinkin ohjelman lopussa, että se on vuodelta 2005!!! No minua se ei haittaa tippaakaan, kun en kerran sitä ole aikaisemmin nähnyt ja edelleen katson mielenkiinnolla.

KissOn mielestäni harvinaisen hyvä ohjelma, asiantuntevasti ja hauskasti tehty, Inari Uusimäki on ammattilainen.