Antti Heikkilä käy lähetyksessä läpi tärkeimpiä terveysteesejään. Mikä Heikkilän kertomista terveysaiheista on jäänyt parhaiten mieleen? Oletko itse kokeillut Heikkilän tarjoamia ruokavinkkejä/parantumiskeinoja?
Heipä hei!
Olen juuri täyttänyt 63 v virkeä ja liikunnallinen nainen.Kärsin ruusufinni nimisestä taudista , joka kiusaa minua jatkuvasti. Olen käynyt useampaan kertaan ihotauti lääkärillä, josta olen saanut tautiini monen laisia lääkkeitä esim: liuos Dalasin3x30ml geeli rozex 0,75%,kaps Isotretinoi Actavis 20 mgtabl Oracea 40 mg, geeli skonoren jne. Tätä on jatkunut jo noi 7 vuotta.Tabletteja syödessäni olen joka puolelta niin kuiva kuin korppu.Rasvaa saa laittaa monta kertaa pävässä ihoon mm kasvoihin ja huuliin. Olen niin kyllästynyt tähän kaikkeen että otan vastaan mitä vaan kunhan saan kasvoni kuntoon pysyvästi.Lääkkeiden käytön jälkeen tauti puhkeaa uudelleen jo muutaman päivän jälkeen. Olen kova reissaamaan, mutta ei ole kiva kun joutuu aurinkoa koko ajan varomaan ja vain varjoissa kulkemaan.
Jotenka tässä tämä minun tapaukseni.Jos olisi jotain ruokajuttua joka ei sovi tähän minun juttuuni, niin otan kiitollisuudella neuvot vastaan.Tiedän kyllä, että sauna ,mausteet,aurinko ja stressi eivät ole hyväksi tähän,mutta vaikka niitä vältänki,niin ei vaan kasvoni parane!
Kiitokset tästä muuten hyvästä ohjelmasta, kyllä on tullut kovasti vinkkiä joita olenkin noudattanut ja rasvat ovat muuttuneet aivan radikaalisti meidän perheessämme ja lisäaineita tarkastellaan kyllä aktiivisesti kauppareissulla. Jotenka kiitos ja halaus täältä Pohjois Pohjanmaalta vielä kerran.
Terv: Riidu
Ihanaa Antti Heikkilä, ihanaa! Olet rohkea, kun uskallat puhua suusi puhtaaksi ja vielä asiaa. Minulla on ollut kotisivullani (löytyy helposti googlaamalla nimelläni Anne Lindell) sivusto otsikolla "Terveys ja liikunta" ja siellä paasaan karppauksen ihanuudesta. Olen saanut paljon e-maileja ihmisiltä, jotka tosiaankin ovat vain ihan pirtuuttaan lähteneet kokeilemaan karppausta ja ihmetelleet kuinka laajasti ja monitahoisesti karppaus vaikuttaa ihmisen kokonaisvaltaiseen terveyteen; sekä pryykkisesti että fyysisesti.
Itse olen siirtymässä pikkuhiljaa jopa vegaaniksi (tyttäreni innostmana ) ja olen löytänyt kookosöljyn, jonka terveysvaikutuksista en voi olla hehkuttamatta. Varsinkin kevytmargariinien n.s. transrasvat olivat ainakin minulle ilmeisesti se pahin mahdollinen vaihtoehto. Ja siten kun en syönyt leipää niin ei tarvinnut voileipälevitteitä ja paistamiseen käytän vain kookosöljyä. Ja rakkaat kanssasisaret, nyt tarkkana. Kookosölyä laitan iholle ja etenkin silmien ympärille ja huulille ja jopa hiuksiin. Ei ryppyjä ja iho on sileä kuin vauvan takapuoli. Minulla on tavattoman pitkät ja tuuheat hiukset ja latvat tuppaavat kuivumaan, joten ei mutta kuin kookosrasvaa latvoihin ja silloin tällöin teen öljy-hauteen (naamion hiuksilleni). Kookosöljy on taivaan lahja ihmiskunnalle.
Ja sitten kun viljat jäetetään pois, niin voi tulla ummetusta, jos ei syö tarpeeksi vihanneksia, mutta minulla ongelmaa ei ole ollut, koska ripottelen munakkaaseen tai paistaessani kananmunia päälle hammppujauhoa ja pellavansimenrouhetta ja kurkumaa (luonnon antibiootti). Hampunsiemenistä teen hamppumaitoa, joka onkin sellainen elämän eliksiiri, että oksat poijes.
Luomutuotteet ovat maultaan satakertaa parempia kuin massatuotannon tuotteet. Ne eivät ehkä ole yhtä hyvännäköisiä, mutta onneksi makuhermomme ei näe sitä. Harmi, että ainakin täällä Pohjanmaalla luomutuotteita on vaikea löytää kaupoista.
Suora lainaus edellisen kirjoittajan "riidin" kirjoituksesta : ... " Olen juuri täyttänyt 63 v virkeä ja liikunnallinen nainen.Kärsin ruusufinni nimisestä taudista , joka kiusaa minua jatkuvasti. "...
Näin pullamössösukupolven kasvattina voin kertoa, että minulle myrkkyä on venhä: vatsa tutpoaa ja naama kukkii. Itsekin sain ihotautilääkäriltä kaikenalaisia reseptejä rasvoihin (Rozsazol) ja jopa antibiootteja, mutta dramattisin muutos alkoi kuin vahingossa, kun lähdin karpaamaan. Hassuinta on, että jos joskus esim. synttäreillä sorrun täytekakkuun, niin auta armias seuraavana aamuna löytyy takuuvarmasti jostai kasvoistani kutiava näppylä ... se on jämtti. Suosittelen kokeilemaan ala-karppausta (siis ei mitään vilajhiilareita ei edes hitaita), koska ala-karppauksen "sivuvaikutukset" voivat olla tosi positiivisia ja jopa yllättäviä. Olen myös pannut metkille, että olen vissiin allerginen väri-ja lisäaineille ja etenkin azoriväreille ja maukeutusaineille. Voisit kokeilla myös karsia kaikki "myrkyt" pois ruokavaliostasi: ei enää eineksiä, ei junk-food-roskaruokaa, eikä tietenkään tupakkia. Tupakki on kaikkein pahinta mintä ihminen voi harrastaa. Käytä puhtaita raaka-aineita ja itsetehtyä ruokaa yksinkertaisista aineista. Jätä pois myös tavallinen suola ja siirry "ruususuolaan", jota Guatemalan intiaanit saavat erikoiloikeudella valmistaa. Se on hieman vaaleanpunaista mineraalisuolaa ja antaa tosi hyvän maun ruu´ille eikä turvota. Varo feikki-ruususuolaa, sellaistakin löytyy.
Älä sure, että aurinko ei sovi ihollesi, koska ei se sovi minullekaan. Minua haukuttiin jo ala-asteella liituenkeliksi ja kalkkilaivan kapteeniksi, mutta iloisena sivuvaikutuksena auringon välttämisestä oli se, että eipä ole ryppyjä tullut ... ja toisaalta opin vuosien myötä ja iän karttuessa ajattelemaan että: valkoinenkin on kaunista.
En katsonut Antti Heikkilän jaksoa Studio 55 ssa tällä kertaa ,mutta kyselen kyllä ylläpidolta miksi he niin usein kutsuvat vieraaksi hänet? Hänhän kyseenalaistaa monia jo hyviksi todettuja ja tunnustettuja ravinto ohjeita ja mainos omista tuotteista kyllä kuultaa läpi.
Kun kuitenkaan muut huu haata edustavat terveys gurut eivät pääse ohjelmaanne eikö olisi tasapuolista vähän vähentää Antti heikkilänkin käyntejä?
Minä olen aika paljolti Heikkilän linjoilla ravintoasioissa. Esimerkkinä oma mummoni,joka söi kaikki sianrasvat,voit ja ruisleipääkin,mutta ei pitänyt mistään makeasta ja sokerisesta. Söi paljon marjoja vihanneksia ja kananmunia. Eli liki satavuotiaaksi ja yhden yön sairasti ennen kuolemaansa. Aivot tarvitsevat niitä "huonoja" rasvoja. Rasvattomalla ravinnolla ollaan kohta kaikki Muistihäiriöisiä. Tällaiset miettehet minulla.
Mielipiteiden vaihto on tärkeää.
Omalta osaltani voin kertoa, että Antti Heikkilä on minulle "guru" ja hänen oppejaan noudattanut ja tulokseksi saanut pelkästään hyvää oloa ja parempaa elämää..
-johannama-
Suora lainaus nimim. "anjuska":n tekstistä: ..."Kun kuitenkaan muut huu haata edustavat terveys gurut eivät pääse ohjelmaanne eikö olisi tasapuolista vähän vähentää Antti Heikkilänkin käyntejä?"...
Mutta minkäs teet, rakas "anjuska", jos Antti Heikkilä onkin harvinaisen oikeassa? Todella moni on saanut apua "karppauksesta" (slow carbon hydrate diet) eli hidas hiilhydraattisesta dieetistä. En tiedä käyttävätkö ketkään muut sanontaa "ala-karppaus" kuin minä, mutta kotisivullani olen opettanut ihimisille aivan samoja asioita kuin Heikkilä vaikka olen täysin maallikko. Itse olen vuosia sitten opetellut kantapään kautta karppaamaan ja saanut apua siitä moneen ongelmaan. Jos hallitsee auttavasti engannnin, saksan ja ruotsinkielen, niin netistä löytyy lääketieteellisiä julkaisuja eri tutkimustuloksista ja ihmisten omakohtaisia kertomuksia, joten mistään huhaa-tohtorista ei todellakaan ainakaan tässä "karppaus"-jutussa voi Heikkilän kohdalla puhua.
Heikkilä on hyvä artikuloimaan (hyvä ulosanti eli hän on hyvä suustaan) ja hän kertoo useasti vakaviakin asioita vitsiä väännellen, ja siksi monet ehkä luokittelevat hänet ei-uskottavaksi. Terveys on vakava asia, ja yleensä lääkärit suhtautuvat potilaisiin aivan liiankin vakavasti, niin että unohtavat välillä jopa hymyillä, ja kuitenkin positiivinen ja humorintäyteinen elämänasenne on sitä parhainta antibioottia.
Minä olen ihan samaa mieltä aprill55 kanssa että läskisoosi ja luonnon tuoteen ne ihmiset terveenä pitää. Eikä kaikenmailman lisä ja säilöntäaineeilla muokattuja ruokia. Minä ja koko perheeni on kokoikänsä syönneet voit ja läskit. Eikä olla sairasteltu lukuun ottamatta joita nuhia, Jopa en minäkään tähän ikään sairastanut kuin suvussani kulkevaa keuhkoastmaa rasite sellaista. Kyllä Antti Heikkilä puhui asiaa molemmissa ohjelmissa kiitos siitä. 
anjuska
2011-05-19 18:27
Hänhän kyseenalaistaa monia jo hyviksi todettuja ja tunnustettuja ravinto ohjeita ja mainos omista tuotteista kyllä kuultaa läpi.
Antti Heikilä on oikeassa. Kannattaa ottaa asioista selvää. Virallinen taho valehtelee. Antti ei kylläkään myy yhtään mitään. Kirjoja hän on tehnyt, mutta ne saa lainattua kirjastosta.Katsoit varmaan tämän ohjelman.FST5 To 19.05.2011 klo: 21.00
Spotlight : Vanhentuneita ravintoneuvoja
Viimeisimmät tutkimustulokset osoittavat että hiilihydraatit ovat rasvaa haitallisempia. Silti muun muassa diabeetikoita kehotetaan syömään runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa.
Tulee uusintana:Spotlight : Vanhentuneita ravintoneuvoja
Viimeisimmät tutkimustulokset osoittavat että hiilihydraatit ovat rasvaa haitallisempia. Silti muun muassa diabeetikoita kehotetaan syömään runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa.
FST5 La 21.05.2011 klo: 16.25
Ja näkynee myös areenassa:
http://areena.yle.fi/ohjelma/2105Tässä myös hyvä linkki. Tutustu ja hämmästy:Terveyttä teille!
Studio55.fi perehtyy tänään lääkäri Antti Heikkilän johdolla gluteenittomaan ruokavalioon. Oletko tietoinen gluteenista ja sen mahdollisista haitoista? Entä oletko havainnut itselläsi gluteenin aiheuttamia ongelmia?
Moi, olen ollut "leivättömän pöydän" ääressä jo vuosissa. Minulta on jääneet pois suolisto-ongelmat (löysä vatsa) ja veren kolesterolipitoisuus on pysynyt aisoissa ilman lääkitystä, joka minulla aiemmin oli. Eilen sitten söin pari viipaletta leipää ja heräsin aamulla valtavaan nälkään ja olo oli kuin olisin saanut jotakin outoa lääkettä. Minulla leipä laittaa minut syömään liikaa. Leivän olen korvannnut terveellisillä muilla ruuilla, salateilla, kalalla, juureksilla.
Viljojen välttäminen on parantanut elämääni huomattavasti, vakka minulla ei ole keliakiaa. Leivän poisjättäminen oli aluksi vaikeaa, mutta ratkaisin asian niin, että otin käteeni aamulla kiinankaalilehden ja latasin sille leivän päälliset. Se toimi ja pääsin pois vieroitusoireista ; minun leipäni on nyt sitten salaatinlehti, jonka päällystän vaikka millä, mutta en viljalla.
Minulta loppui 25 vuoden päänahan kutina ja hilseily, kun lopetin viljojen syönnin. Taatusti en ota viljoja takaisin. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää.
Hillitöntä kutinaa ja hilseilyä pidin aika hyvin kurissa käyttämällä 4 eri shampoota vuorottain eli joka pesukerralla oli eri shampoo.
Kiitos kuuluu Antti Heikkilälle, joka valistaa meitä taviksia, kun virallinen taho valehtelee mennen tullen ja lääkäritkin vaan määrää lääkkeitä.
Hei haarikka ja juhani!
Kiinnostaisi enemmänkin, mitä laitatte ruokapöytään. Minulla ei ole muita ongelmia, kuin tämä paino-ongelma. Tänäänkin laitoimme pannulle sipulia ja paprikaa ja lautaselle sienisalaattia, kurkkusalaattia, ja vihersalaattia. Pari palaa kyllä leipää söin (ruis). Maitoa (rasvatonta).
Eikö kannata puuroja syödä?
Orjavoudilta olen saanut ohjeita joskus myös. Perunat ja leipä pois. Kananmunia, kalaa, kanaa jne.
Kenellähän olisi oikein hyvä resepti, kun noissa ohjeissa menee ihan sekaisin.
Toissavuonna laihduin 12 kg, mutta tuli melkein takaisin etelän matkalla.
Liikuntaa tuolloin harrastin melkein joka päivä (sauvakävely koiran kanssa n. tunti)
Nyt on liikunta jäänyt vähemmälle, mutta kunhan keväkelit paranee, niin aion jatkaa.
Kannattaisi varmaan testata se pari kuukautta viljatonta, mutta koville tulee ottamaan.